پنجشنبه، آبان ۱۲، ۱۳۹۰

رقص و موسیقی ایرانی در رم




این ویدئو که به تازگی ساخته ام، گزارش تصویری ای  است از کنسرت موسیقی و رقص ایرانی که تابستان پیش، چند هنرمند ایرانی ساکن ایتالیا همراه با 'شاهرخ مُشکین قلم' رقصنده مقیم فرانسه، در شهر رم برگزار کردند.
 ایده اصلی این کنسرت از برادران 'محسنی پور' است که در قالب پروژه ای به نام 'مثنوی' با هنرمندان دیگر کارهای مشترک اجرا می کنند. ظاهراَ ماه آینده هم قرار است با 'سعید شنبه زاده' برنامه ای داشته باشند.

 در حاشیه:

- وقتی همه داشتند سالن را ترک می کردند، بیرون از سالن اصلی، رضا محسنی پور بدون مقدمه رفت پشت پیانو و مشکین قلم و سایرین هم بنای خواندن گذاشتند. مردم هم باهاشان همراهی کردند و همگی با هم  'مرغ سحر' و چند ترانه دیگر را خواندند که عکسش را می‌توانید اینجا ببینید.

- وقتی تصمیم گرفتم با هنرمندان گفتگو کنم مسؤولان سالن اجازه ندادند و مجبور شدیم برویم توی خیابان. اما مشکل فقط این نبود. آقای هنرمند رقصنده،  طناز هم شده بود و اصرار داشت که باید یک جایی را که خودش انتخاب کرده بایستیم. حالا خودتان توی فیلم می بینید چه جور جایی است و من توضیح نمی دهم که روی دیوار چه نوشته شده است. البته قبل از آن هم یک منظره خیلی ناجور دیگری انتخاب کرده بود که به بهانه نور و اینها منصرفش کردم.





۳ نظر:

Chakameh Azimpour گفت...

خیلی کار خوبی ارائه کرده‌ای :-) خوب شد توی گوگل‌پلاس این را دیدم. اجازه هست روی فیس‌بوک بگذارم؟

پرنیان گفت...

بسیار خوب! مخصوصا تدوین و صدا :))

Abchinus گفت...

ای وای ببخشید چکامه جان، کامنتها رو ندیده بودم.
چرا که نه، مرسی از لطفت :)